joi, 8 octombrie 2015

Olarul și perechea de palme



Olarul și perechea de palme

         Un olar făcea din lut cele mai frumoase oale. Lumea venea și le cumpăra minunându-se de ele.
         Un om bogat a venit odată și i-a zis olarului: „Am să-ți cumpăr toate oalele pe care le faci dar să mă lași să îți văd meșteșugul”.
         „Cu dragă inimă” i-a răspuns olarul fără să se teamă că i-ar putea fura taina. Imediat s-a pus pe lucru, a amestecat lutul cu puțină apă până a obținut o pastă lipicioasă. Apoi a început să o modeleze cu degetele sale crăpate de atâta muncă.
         Când forma era gata i-a dat o pereche de palme.
         „De ce faci asta ?” a țipat bogătașul.
         „Ca să rămână forma cât timp veți folosi această oală”.
         „Dar e lutul meu pe care ți-l plătesc atât de scump” - a răcnit bogatul. Și fără să mai aștepte un răspuns din partea umilului olar i-a tras o pereche de palme peste față. A luat oala și fără a-i mai arunca un ban a plecat îmbufnat.
         Olarul cu obrajii aprinși a îngăimat: „Nu mă pot supăra pe perechea aceasta de palme. Și eu tot lut sunt”.

Cosmin Ștefan Georgescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu